سازهای تخصصی
سه تار، تنبک، تئوری موسیقی
سوابق تحصیلی
- تحصیلات:لیسانس و فوق لیسانس موسیقی
- کارشناسی نوازندگی موسیقی 1389، موسیقی ایرانی
- رتبهی چهارم کنکور تخصصی کارشناسی ارشد
- پژوهشگر نمونهی دانشگاه گیلان سال تحصیلی 88-89
- کارشناس ارشد اتنوموزیکولوژی (موسیقی شناسی)، هنرهای زیبا دانشگاه تهران 1395، بهره گیری از محضر اساتید هومان اسعدی، ساسان فاطمی، محسن حجاریان.
- فراگیری تمبک نزد محمدمهدی کاردگر، بهمن رجبی، شرکت در کارگاههای آموزشی نوید افقه.
- فراگیری سهتار نزد حنیف شهمیرزادی، بهروز همتی، بهرام جمالی، مسعود شعاری، داریوش طلایی، شرکت در کارگاه های آموزشی حسین علیزاده.
- آشنایی با موسیقی مازندران نزد احمد محسنپور و ارسلان طیبی
فعالیت های هنری و اجرایی
- برگزاری سلسله جلسات آشنایی با موسیقی، دانشگاه تهران 1392
- همکاری با فرهنگخانه مازندران 1387- 1389.
- نویسندهی مدخل در دانشنامهی فرهنگ تبرستان و مازندران 1395، انتشار: 1399، نشر نی.
- ترجمه و چاپ مقاله تخصصی موسیقی در نشریهی مطالعات هنرهای زیبا، دانشگاه تهران، 1400.
- ارائه مقاله در همایش ملی بررسی آراء و آثار تیتوس بورکهارت، 1399.
- همکاری به عنوان نوازنده در آلبوم “گفتی که باد مرده است”، 1400.
- ارائه مقاله در نشریه هنر موسیقی شماره 179، 1399
- همکاری و شرکت در اجراهای گروه های موسیقی خموشی، ویشار، صراحی و … .
- اجرا در جشنوارهی موسیقی فجر، دورهی بیست و نهم.
- اجرای کنسرت موسیقی ایرانی در سفارت ایران و دانشگاه مطالعات خارجی هانکوک در سئول، کره جنوبی 1398.
- تدریس در دانشگاه هنر و معماری کمال الملک از 1394.
- تدریس در دانشگاه فرهنگ و هنر واحد 5 از 1394.
- همکار پژوهشی انجمن موسیقی ایران از سال 1395 تا 1397.
- فعالیت اجرایی و پژوهشی در حوزه ی موسیقی مازندران، اجرای کنسرت گروه خجیر-بزرگداشت استاد محسن پور-1389
- همکاری با موزهی موسیقی ایران در زمینه های پژوهشی از سال 1396.
- تدریس در آموزشگاههای هنری سطح تهران از 1389.
متد آموزشی و برنامه ی کلاس های ساز سه تار:
توجه به این نکته ضروری است که برنامه ی طرح شده برای حالت ایده آلِ تمرین و پیگیری مطالب می باشد و بدیهی است با توجه به خصوصیات و میزان تلاش هر هنرجو تغییراتی خواهد داشت.
ترم اول و دوم:
- اصول مرتبط با دست گرفتن ساز و نشستن (پاسچِر)، مضراب ها، اصول دست چپ و راست.
- فراگیری ریتم های ساده تا الگو های دارای کشش دولاچنگ، با سکوت. بر اساس کتاب تار و سه تار عیسی غفاری برای سیستم سه انگشتی، و تمرین های مقدماتی تار از امیرحسین نجفی برای سیستم چهارانگشتی.
- ملُدی های مرتبط با دروس بر اساس کتاب تار و ترانه از یمین غفاری.
- آشنایی با اصول مقدماتی برای دشیفرنوازی از ترم دوم.
ترم سوم:
- ادامه ی الگوها در ریتم های ساده. آشنایی اولیه با ریتم های ترکیبی بر اساس کتاب های ذکر شده و جلد دوم کتاب تار و سه تار عیسی غفاری.
- ادامه ی یادگیری ملُدی های مرتبط بر اساس کتاب تار و ترانه، دلنوازان (جلد اول)، جان مریم، پیک سحری و … .
- ردیف مقدماتی بر اساس کتاب آموزش سه تار جلال ذوالفنون.
- ادامه ی تمرین های دشیفرنوازی: ریتم های ساده تا کشش دولاچنگ، با سکوت.
ترم چهارم:
- ادامه ی فراگیری الگوهای ریتم های ترکیبی بر اساس کتاب های آموزشی ذکر شده.
- ادامه ی ملدی ها و آهنگ های مرتبط بر اساس کتاب های ذکر شده.
- ردیف مقدماتی بر اساس کتاب آموزش سه تار جلال ذوالفنون و کتاب سوم هنرستان.
- آغاز اتودنوازی بر اساس کتاب سوم هنرستان.
- ادامه ی تمرین های دشیفرنوازی: ریتم های ساده تا کشش دولاچنگ، با سکوت.
ترم پنجم:
- تسلط بر ریتم های ساده و ترکیبی در تمپوهای بالا. بر اساس برخی قطعات مجموعه کتاب های ده قطعه از حسین علیزاده، جلال ذوالفنون، کیوان ساکت و … .
- برخی تکنیک های پیچیده تر نوازندگی (پنجه کاری، تکیه و تحریر و غیره) بر اساس کتاب دستور سه تار حسین علیزاده.
- اتودنوازی: ادامه ی کتاب سوم هنرستان، برخی قطعات از ده قطعه ی شماره 1 از حسین علیزاده.
- نواختن گوشه های منتخب بر اساس ردیف میرزاعبدالله، روایت و نت نگاری داریوش طلایی.
- تمرین های دشیفرنوازی برای ریتم های ترکیبی، تا کشش دولاچنگ
ترم ششم:
- آشنایی اولیه با ریتم های لنگ و پیچیده بر اساس جلد سوم دستور تار و سه تار غفاری.
- ادامه ی قطعه نوازی از مجموعه ی ده قطعه و برخی قطعات آهنگسازان برجسته ی معاصر (پرویز مشکاتیان، محمدرضا لطفی و …).
- آشنایی با قطعات موسیقی کلاسیک ایرانی بر اساس کتاب های همساز، آثار درویش خان، آثار رکن الدین خان مختاری، تصنیف های عارف و … .
- ادامه ی ردیف نوازی بر اساس ردیف میرزاعبدالله، روایت و نت نگاری داریوش طلایی.
- تمرین های دشیفرنوازی برای ریتم های ترکیبی، تا کشش دولاچنگ، با سکوت.
ترم هفتم:
- ادامه ی فراگیری ریتم های لنگ و پیچیده براساس کتاب غفاری و مجموعه ی ده قطعه.
- قطعات آهنگسازان معاصر و آثار موسیقی کلاسیک ایرانی از کتب ذکر شده.
- ادامه ی ردیف نوازی بر اساس ردیف میرزاعبدالله، روایت و نت نگاری داریوش طلایی.
- تمرین های دشیفرنوازی برای ریتم های ساده و ترکیبی، تا کشش سه لاچنگ، با سکوت.
ترم هشتم:
- آشنایی با قطعات دیگر سبک های تار و سه تار نوازی براساس کتاب های قطعاتی از احمد عبادی، جلیل شهناز، فرهنگ شریف و … .
- ادامه ی ردیف نوازی بر اساس ردیف میرزاعبدالله، روایت و نت نگاری داریوش طلایی.
- تمرین های دشیفرنوازی برای ریتم های ساده و ترکیبی، تا کشش سه لاچنگ، با سکوت.
- آشنایی اولیه با ردیف آوازی موسیقی سنتی ایران.
سابقه تدریس
14 سال