آموزش باغلاما و دیوان را با بررسی ساز آغاز کنید

آموزش باغلاما و دیوان را ابتدا با شناخت ساز شروع کنید.
ساز باغلاما یا دیوان سازی ست زهی که با مضراب پلاستیکی یا سرانگشتان دست نواخته می‌شود. باغلاما در ترکیه، شمال عراق و آذربایجان رواج دارد. ساز باغلاما هفت سیم دارد که به سه گروه سه‌سیم، دوسیم و دوسیم تقسیم می‌شود. نوع دیگر ساز باغلاما با دسته بلندتر در ایران با نام دیوان شناخته می‌شود.
دیوان از جمله سازهای مضرابی است. این ساز یک ساز کُردی محسوب می شود. غیر از کردستان ترکیه در مناطق مختلف کردستان عراق و کردستان ایران و کردستان سوریه نیز استفاده می گردد.

آیا میدانید باغلاما خوب چه مشخصاتی دارد؟

برای شروع آموزش باغلاما اولین قدم تهیه یک ساز خوب دارد. برای خرید یک باغلاما خوب علاوه بر مارک و مهر آن توجه به مشخصات فیزیکی آن اهمیت ویژه ای دارد.

کتابهای آموزش باغلاما یا دیوان در این دوره آموزشی کدامند؟

اساتید مجرب وب نوازان بنا بر متد آموزشی خود و همچنین بنابر سطح هنرجو و پیشرفت، از کتابهای زیر برای آموزش باغلاما استفاده می کنند.

آموزش موسیقی آنلاین امکان پذیر است؟

اولین سئوالی که توسط هنرجویان موسیقی امروزه مطرح می گردد. در دنیای کنونی، با افزایش سرعت اینترنت، همچنین پیشرفت تکنولوژی و امکانات جذاب استفاده از این بستر، مانند لپ تاپ یا گوشی های هوشمند، شیوه‌ های آموزشی نیز متحول شده اند. در دنیای کنونی، سرعت گسترش دانش و مهارت به شدت افزایش یافته است به حدی که یکی از این روش های نوین و پر طرفدار برای انتقال فرهنگ و هنر موسیقی، آموزش موسیقی آنلاین از طریق بستر اینترنت و حذف محدودیتهای جغرافیایی و زمانی می باشد.
در این روش، آموزش در محیط های جدا از هم صورت می گیرند. برگزاری کلاس به شکل ارتباط دوطرفه و تنها محدود به اینترنت و دوربین وب کم ، بین مدرس و هنرجو می باشد. در واقع در آموزش موسیقی آنلاین، جلسه ویدئویی بین مدرس و هنرجو بر گزار می گردد.

با گذراندن  دوره آموزش باغلاما، به چه توانایی ای خواهید رسید؟

  • مبانی موسیقی و تئوری موسیقی ایرانی را خواهید آموخت.
  • مهارت اجرای تمام تکنیک های نوازندگی باغلاما را پیدا خواهید کرد.
  • در طی آموزش تکنیک و اتود به اجرای قطعه و تصنیف خواهید پرداخت.
  • در صورت تمرین و پشتکار با آموزشها و رفع اشکال در کلاس آنلاین به نوازنده ای تبدیل می شوید که از صدای ساز خود لذت می برد.

شرایط دوره و روش آموزش باغلاما و دیوان

تعداد جلسات هر ترم : متناسب با مدت ترم
مدت زمان هر جلسه: 30 دقیقه
زمان تشکیل کلاسها: پس از ثبت نام دوره (پرداخت شهریه) با هماهنگی هنرجو و استاد، روز و ساعت کلاس تعیین می شود. بر حسب شرایط، زمان تعیین شده قابل تغییر می باشد.
مدرس دوره: استاد مناسب با وضعیت و درخواست هنرجو تعیین می گردد.
نوع جلسه: جلسات بصورت خصوصی و آنلاین از طریق مرورگر کروم و در بستر سایت وب نوازان بصورت ویدئویی با استاد برگزار می گردد.

برخی از اساتید دوره