سازهای تخصصی
تنبک
تحصیلات
بابک سنجری متولد پنجم اردیبهشت ۱۳۷۲ در خانواده ای هنری متولد شد. از اوایل کودکی به موجب فضای هنری و موسیقیایی خانه در این محیط رشد و پرورش یافت. در سن ۱۳ سالگی علاقه خود را به ساز تمبک نشان داده و فراگیری آن را نزد پدر خود استاد مسعود سنجری (پیشکسوت تمبک نوازی و موسیقی اصفهان) آغاز نمود. پس از طی کردن دوره های مقدماتی، با بهره گیری از حضور اساتیدی همچون استاد مسعود رضایی نژاد به همنوازی با سازهای ایرانی پرداخت تا در این زمینه نیز تجربه کسب کند.
پس از طی کردن دوره های عالی و همنوازی با سازهای مختلف از جمله برادر خویش که سهم بزرگی در پرورش هنری وی داشت، نهایتا در سال ۹۰ به خدمت استاد جمشید محبی رسید تا دوره های تکمیلی نوازندگی تمبک را نزد ایشان طی کند. از آن سال تا به اکنون وی افتخار شاگردی استاد جمشید محبی را داشته و مورد تایید ایشان میباشد.
در این حین از محضر استاد مسعود گلی در آموزش دف بهره برد. لازم به ذکر است که در طول سال های ۹۰ تا ۹۸ به تحصیل در رشته روان شناسی پرداخت و موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد در این رشته شد.
فعالیت های هنری
از جمله فعالیت های هنری وی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- گروه نوازی دانشگاه پیام نور اصفهان مهر ماه ۱۳۹۲
- گروه نوازی تلفیقی سنتی و پاپ دانشگاه پیام نور اصفهان مهر ماه ۱۳۹۳
- دونوازی برنامه مرکز نجوم ادیب به مناسبت یازدهمین سالگرد تاسیس این مجموعه ۱۳۹۴
- همکاری با آموزشگاه موسیقی مضراب در برگزاری کنسرت های آموزشی شهرستان مبارکه سال های ۹۴ و ۹۵
- همکاری با حوزه هنری سوره اصفهان مهر ماه ۱۳۹۵
- همکاری با آموزشگاه موسیقی پنج خط در برگزاری کنسرت آموزشی مهر ماه ۱۳۹۵
- سه نوازی در همایش بزرگ روانشناسی تالار ادب دی ماه ۱۳۹۵
- همکاری با دانشگاه اصفهان دانشکده علوم پزشکی خرداد ماه ۱۳۹۶
- دو نوازی در کنسرت آموزشگاه موسیقی مضراب شهرستان مبارکه مرداد ماه ۱۳۹۶
- همکاری با مجموعه رشد دکتر ظهیری در برگزاری کلاس های شعر و موسیقی و کلاس موسیقی کودکان سال های ۹۷ تا ۹۹
- همکاری با آکادمی موسیقی بهشت از 1400 تا کنون
سوابق و متد آموزشی
در آموزش تمبک سبک های متفاوتی وجود دارد که اینجانب سبک استاد ناصر فرهنگفر را در حضور استاد جمشید محبی که از شاگردان بنام و صاحب سبک ایشان هستند آموزش دیده و تدریس میکنم
در این سبک، بر صحیح نواختن تکنیک، جمله بندی ریتم ها بر اساس حس و حال قطعه، ریتم های چند جمله ای تاکید میشود. در ضمن اصیل نوازی و پایبندی به تکنیک های ظریف تنبک نوازی بسیار مورد توجه می باشد