آموزش آواز آنلاین برای هنرجویان سراسر دنیا به سبک های ایرانی ، کلاسیک و تلفیقی

آموزش آواز در سبک های زیر انجام می گردد: سبک پاپ ، سبک کلاسیک ، سبک ایرانی و سبک های تلفیقی. حتما سئوالاتی نظیر موارد زیر را در ذهن خود بارها مرور کرده اید:

  • کلاس آنلاین آواز چطور برگزار می شود؟ 
  • چه کتابهای در دوره آموزش آنلاین آواز تدریس می شود؟
  • با گذراندن دوره آموزش آواز به چه توانمندیهایی خواهم رسید؟
  • شرایط دوره و طول دوره آموزش آواز چگونه است؟
  • سطح آموزشی دوره مناسب چه هنرجویانی است؟
  • روال ثبت نام در کلاس چگونه است؟
  • اساتید دوره چه کسانی هستند؟
  • درباره آواز ایرانی و مراحل آموزش آن چقدر می دانم؟

اگر شما هم از آن دست کسانی هستید که دوست دارید آواز مورد نظر خود را بخوانید با ما همراه باشید.

کلاس آنلاین آواز چطور برگزار می شود؟

با گسترش اینترنت و امکانات جذاب و پیشرفته ی لپ تاپ و گوشی های هوشمند موبایل با اینترنت همراه، روش های آموزشی نیز متحول شده اند. یکی از این روش های نوین و پر طرفدار در حوزه ی فرهنگ و هنر و موسیقی آموزش موسیقی آنلاین  می باشد که با حذف محدودیتهای جغرافیایی و زمانی امکان داشتن آموزش با کیفیت را برای همگان فراهم کرده است.

چه کتابهای در دوره آموزش آنلاین آواز تدریس می شود؟

اساتید مجرب وب نوازان بنا بر متد آموزشی خود و همچنین بنابر سطح هنرجو و پیشرفت، از کتابهای استاندارد استفاده می کنند.

با گذراندن دوره آموزش آواز ، به چه توانایی هایی خواهم رسید؟

  • مبانی موسیقی و تئوری موسیقی کلاسیک و ایرانی
  • صداسازی
  • سلفژ

شرایط دوره و طول دوره آموزش آواز چگونه است؟

تعداد جلسات هر ترم : بنا بر ترم آموزشی 8 ، 10 و  12 جلسه  (هفته ای یک جلسه)
مدت زمان هر جلسه : 30 دقیقه
زمان تشکیل کلاسها : پس از ثبت نام دوره (پرداخت شهریه) با هماهنگی هنرجو و استاد، روز و ساعت کلاس تعیین می شود. بر حسب شرایط، زمان تعیین شده قابل تغییر می باشد.
مدرس دوره : متناسب با زمان درخواستی هنرجو و سبک آموزشی مورد درخواست تعیین می گردد.
نوع جلسه : جلسات بصورت خصوصی و آنلاین از طریق مرورگر کروم و در بستر سایت وب نوازان بصورت ویدئویی با استاد برگزار می گردد.

سطح آموزشی دوره مناسب چه هنرجویانی است؟

از آنجایی که کلاسها خصوصی برگزار می شود و اساتید با توجه به سطح هنرجو مطالب آموزشی را پیش خواهند برد و هنرجویان از سطوح مبتدی تا پیشرفته می توانند در کلاسها شرکت کنند. هنرجویان از سطوح مبتدی تا پیشرفته می توانند در این دوره شرکت داشته باشند.

روال ثبت نام چگونه است؟

با ارسال درخواست ثبت نام از منوی اصلی سایت و یا تماس تلفنی، کارشناسان آموزش وب نوازان توضیحات لازم را به شما داده و برای برگزاری هر چه بهتر کلاس آموزشی متناسب با نیاز و درخواست شما، راهنمایی لازم را خواهند کرد.

درباره آواز ایرانی و مراحل آموزش آن چقدر می دانید؟

شیوه ی آموزش آواز سنتی – تصنیف خوانی

  • صداسازی اولیه و کنترل صحیح صدا – در ابتدا دروس صداسازی اولیه، با هدف پرورش صوت هنرجو آغاز می شود. استاد طی سه ماه اولیه شیوه صحیح نشستن، نفس گیری، کنترل دهان و دیافراگم را آموزش می دهند. ( درست همانند پرورش ماهیچه ها در ورزش بدنسازی)، چراکه در واقع این اندام ها کار تولید اصوات را انجام می دهند و میبایست پرورش و تقویت شوند. ریشه ی این اصول در آواز کلاسیک بوده که الان در آواز ایرانی هم استفاده می شود و پیش نیاز تمام سبک های آوازی است. هدف اصلی این مرحله کنترل صحیح صدا توسط هنرجو می باشد.
  • تمرین تصنیف های قدیمی به روش تقلید – در سه ماه ی دوم استاد تحریر و ریتم را با هنرجو کار می کند بدین روش که استاد تصنیف و قطعه را اجرا می کند و هنرجو میبایست تکرار و تقلید کند. ریتم و تحریر در این بخش از آموزش تدریس می شود.
  • فراگیری تحریر – یادگیری تحریر ها در آواز ایرانی همانند آموختن تکنیک ها در نواختن ساز است. به عنوان مثال تا زمانی که هنرجو بر مضراب زدن درست و سریع تسلط نداشته باشد نمی تواند تکنیک هایی همچون ریز یا دراب را اجرا کند. پس از تسلط هنرجو برروی تحریر ها، دستگاه های موسیقی ایرانی ، آوازها و گوشه ها به هنرجو آموخته می شود. در واقع هنرجو با اجرای ردیف و گوشه ها آشنا می شود. برخی اساتید از شیوه ی استاد طاهرزاده در آموزش خود بهره می برند.
  • پیاده سازی اشعار برروی گوشه ها و ردیف ایرانی – در آخر، پس از طی مراحل بالا و تسلط بر مهارت های ذکر شده، هنرجو می تواند به عنوان مثال حافظ خوانی کند . در ابتدا اشعار حافظ را دکلمه کند و سپس بر روی گوشه ها و ردیف موسیقی ایرانی پیاده سازی کند.

برخی از اساتید دوره آواز چه کسانی هستند؟