آموزش نی آنلاین برای هنرجویان مشتاق این ساز اصیل

آموزش نی را حتما با آشنایی قبلی با ساز و صدای آن آغاز کنید. آیا گوش دادن به نی برایتان دلنشین است؟ آیا نواختن این ساز را دوست دارید؟ نی سازی است از جنس نی به شکل لوله استوانه ای که سراسر طول آن از هفت بند و شش گره تشکیل شده است.

  • کلاس آنلاین نی چطور برگزار می شود؟ 
  • این دوره مناسب چه کسانی است؟
  • چه کتابهای در دوره آموزش آنلاین نی تدریس می شود؟
  • با گذراندن دوره آموزش نی به چه توانمندی هایی خواهم رسید؟
  • شرایط دوره و طول دوره آموزش نی چگونه است؟
  • سطح آموزشی دوره مناسب چه هنرجویانی است؟
  • روال ثبت نام چگونه است؟
  • اساتید دوره چه کسانی هستند؟
  • درباره نی چقدر می دانید؟
  • برای انتخاب و خرید مدل و نوع نی چه نکاتی را باید بدانم؟

قبل از شروع و خرید نی پاسخ سئوالاتتان را در ادامه از ما بگیرید.

 

کلاس آنلاین نی چطور برگزار می شود؟

با گسترش اینترنت و امکانات جذاب و پیشرفته ی لپ تاپ و گوشی های هوشمند موبایل با اینترنت همراه، روش های آموزشی نیز متحول شده اند. یکی از این روش های نوین و پر طرفدار در حوزه ی فرهنگ و هنر و موسیقی آموزش موسیقی آنلاین  می باشد که با حذف محدودیتهای جغرافیایی و زمانی امکان داشتن آموزش با کیفیت را برای همگان فراهم کرده است.

این دوره مناسب چه کسانی است؟

از آنجایی که کلاسها خصوصی برگزار می شود ، اساتید با توجه به سطح هنرجو مطالب آموزشی را پیش خواهند برد و هنرجویان از سطوح مبتدی تا پیشرفته می توانند در کلاسها شرکت کنند.

چه کتابهای در دوره آموزش آنلاین نی تدریس می شود؟

اساتید مجرب وب نوازان بنا بر متد آموزشی خود و همچنین بنابر سطح هنرجو و پیشرفت، از کتابهای زیر برای آموزش پیانواستفاده می کنند. از جمله کتابهای معروف که برای شروع می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کتاب شیوه نی نوازی  اثر محمدعلی کیانی نژاد

کتاب آموزش نی اثرعبدالنقی افشارنیا

با گذراندن دوره آموزش نی ، به چه توانایی هایی خواهید رسید؟

  • مبانی موسیقی و تئوری موسیقی ایرانی را خواهید آموخت.
  • مهارت اجرای تمام تکنیک های نوازندگی نی را پیدا خواهید کرد.
  • در طی آموزش تکنیک و اتود به اجرای قطعه و تصنیف خواهید پرداخت.
  • در صورت تمرین و پشتکار با آموزشها و رفع اشکال در کلاس آنلاین به نوازنده ای تبدیل می شوید که از صدای ساز خود لذت می برد.

شرایط دوره و طول دوره آموزش نی چگونه است؟

تعداد جلسات هر ترم: بسته به ترم ثبت نامی 8 ، 10 و 12 جلسه

مدت زمان هر جلسه:  30 دقیقه

زمان تشکیل کلاسها: پس از ثبت نام دوره (پرداخت شهریه) با هماهنگی هنرجو و استاد، روز و ساعت کلاس تعیین می شود. بر حسب شرایط، زمان تعیین شده قابل تغییر می باشد.

مدرس دوره: متناسب با زمان درخواستی هنرجو و سبک آموزشی مورد درخواست تعیین می گردد.

نوع جلسه: جلسات بصورت خصوصی و آنلاین از طریق مرورگر کروم و در بستر سایت وب نوازان بصورت ویدئویی با استاد برگزار می گردد.

سطح آموزشی دوره مناسب چه هنرجویانی است؟

هنرجویان از سطوح مبتدی تا پیشرفته می توانند در این دوره شرکت کنند، استاد کلاس را مطابق درخواست و هدف هنرجو پیش خواهد برد.

روال ثبت نام چگونه است؟

با ارسال درخواست ثبت نام از منوی اصلی سایت و یا تماس تلفنی، کارشناسان آموزش وب نوازان توضیحات لازم را به شما داده و برای برگزاری هر چه بهتر کلاس آموزشی متناسب با نیاز و درخواست شما، راهنمایی لازم را خواهند کرد.

درباره نی چقدر می دانید؟

نی از انواع سازهای بی زبانه است. هوا از طریق نفس نوازنده ار انتهای بالائی به درون فرستاده شده و قسمت اعظم آن از نزدیکترین سوراخ باز خارج می شود.بنابراین باز و بسته شدن سوراخ ها به توسط انگشتان هر دو دست نوازنده، طول هوای مرتعش و طول موج ارتعاش را زیاد و کم کرده و در نتیجه صوت زیر و بم می شود.

چه برای انتخاب و خرید مدل و نوع نی چه نکاتی را باید بدانم؟

برای اینکه یک نوازنده خوب در ساز نی باشید، جدا از تمرین و آموزش نیاز می باشد که ساز مناسب و استاندارد انتخاب کنید تا بیشتر از نواختن خود لذت ببرید. از بهترین مارک هایی که در حال حاضر در ایران وجود دارد می توان به  نی سلطانیان، نی صنایعی ، نی شفیعی، نی عارف ، نی بیات  و نی علوی اشاره کرد..

برخی از اساتید دوره نی چه کسانی هستند؟